map-marker

Escola: Mallorca, 598
Tel. 932 456 629 - 608 378 364

map-marker

Parvulari: Vidiella, 15-17
Tel. 934 559 564 - 608 378 364

bubbles

emdn@emdn.cat

link2
users2

Aules creatives

Aules creatives

Un projecte innovador que engloba un conjunt de tallers que capgiren la manera tradicional de concebre l’ensenyament. Ens permeten despertar l’esperit crític i la creativitat dels nois i noies tot guiant-los i creant interessos i noves motivacions. L’objectiu principal d’aquest tipus d’assignatura és preparar l’alumnat perquè sigui creatiu, autònom, tingui empenta, gestioni les emocions i sàpiga treballar en equip.

Què pretenen?

Remoure els fonaments de l’ensenyament escolar i replantejar, d’aquesta manera, el paper del professorat a l’aula, per tal que tot l’alumnat pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats personals i d’aprenentatge. El professorat gestiona les classes d’una manera diferent a la tradicional.

Per què aules creatives?

Perquè responen als nous temps en què vivim i a les noves exigències educatives. Actualment, l’alumnat ja no pot aprendre tan sols uns coneixements i uns continguts. S’ha de fer un replantejament seriós de com ensenyar els nous ciutadans i ciutadanes.

Quina metodologia utilitzem?

L’aprenentatge basat en projectes, conegut com a ABP. Es tracta d’una metodologia que parteix del plantejament de preguntes, problemes o situacions complexes. Les aules creatives parteixen, doncs, d’aquests plantejaments i les activitats s'hi desenvolupen de manera cooperativa seguint un objectius que es poden anar modificant. Els alumnes aprenen a aprendre, una valuosa habilitat que els acompanyarà durant tota la vida.

finger-tap

Aules creatives Infantil

finger-tap

Aules creatives Primària

finger-tap

Aules creatives
ESO

finger-tap

Aules creatives Batxillerat

Aules creatives Infantil

Des de ben petits els infants inventen històries i somien, imaginen i creen. A l’Escola Mare de Déu de Núria som conscients que no tan sols hem de mantenir la creativitat que els és intrínseca, sinó que, a més, els l’hem de potenciar. Per això, en totes les aules i activitats d’aquesta etapa promovem aptituds i actituds com la intuïció, la imaginació, la curiositat, l’espontaneïtat o l’entusiasme. I és que amb el nostre disseny curricular i els objectius que tenim plantejats volem que a la nostra escola els nens i nenes:

Esdevinguin curiosos

Siguin espontanis

No estiguin subjectes a motlles

Els agradi descobrir

Actuïn segons el moment

Expressin amb transparència les seves emocions

Els agradi jugar

Siguin capaços d’abstreure’s de l’entorn

Els agradi aprendre

Els agradi expressar-se i siguin escoltats

Juguem amb les matemàtiques

L’objectiu d’aquesta aula és iniciar els infants en les habilitats matemàtiques bàsiques i la capacitat de raonament. Utilitzem materials diversos, expliquem contes matemàtics, comptem els nombres d’un en un i d’un cop d’ull, fem figures geomètriques, dibuixem amb blocs lògics, ens atrevim amb el tangram, construïm laberints, fem trencaclosques... Les matemàtiques s’enfoquen des d’una perspectiva lúdica i imaginativa, i els infants juguen, cooperen, milloren la capacitat d’iniciativa i el sentit de la responsabilitat. (P3, P4 i P5)

Som artistes!

L’expressió plàstica infantil és una de les manifestacions més espontànies per als infants. L’alumnat experimenta amb materials diversos, els toca, els arruga, els modela i, en aquesta interacció amb els elements, es va desenvolupant la seva psicomotricitat fina. Amb aquesta aula creativa volem que els infants desenvolupin la curiositat i potenciïn la capacitat creativa i la imaginació. (P3, P4 i P5)

Grafisme creatiu

En aquesta aula treballem el grafisme, una tasca educativa imprescindible perquè facilita la millora de les habilitats motrius dels infants. Potenciem la imaginació i alhora treballem la psicomotricitat fina perquè l’infant adquireixi destresa i habilitat en el traç. Entre altres activitats, fem línies contínues i acolorim els espais tancats resultants, treballem els contorns amb figures geomètriques i ens atrevim amb el traç sensorial. I si, a més, hi potenciem l’intercanvi de descobertes i l’originalitat, l’aula esdevé més que creativa. (P3, P4 i P5)

Fem ciència!

En aquesta aula els infants fan experiments i activitats en què manipulen, observen i treuen conclusions. Fan de científics i s’ho passen d’allò més bé. Es fan preguntes i les responen per aprendre com funciona el món. Efectivament, el que volem és introduir el mètode científic a partir de les vivències personals dels infants amb els experiments i que s'apassionin per les ciències. Amb l’aula esdevenen uns autèntics investigadors i emprenedors! (P3, P4 i P5)

Aules creatives Primària

Sense endolls

Jugar i aprendre són essencials per al creixement dels infants. En aquesta aula creativa combinem els jocs de taula tradicionals ―sense endolls ni electrònica― amb material matemàtic didàctic i manipulable, que són una eina educativa ideal per relacionar-se, compartir, socialitzar-se, conèixer-se, aprendre a ser pacient, saber organitzar-se, saber perdre... Els jocs són una manera bonica de passar-ho bé amb els companys de classe mentre es van superant els reptes. (1r de Primària)

Vols ser un artista?

T’ha passat mai pel cap que en un futur podries ser un artista? Potser un pintor, un escultor o, per què no, un famós arquitecte. Amb aquesta pregunta inicial l’alumnat s’endinsa en el fascinant món de l’art. Potser entre quadres, entre escultures o edificis els arribarà la inspiració. Tot un repte. (1r de Primària)

Escacs

A quin infant no li agrada jugar? Jugar és important i essencial per als nens i nenes, i els escacs són una bona manera de plantejar el joc en l’àmbit educatiu. Amb els escacs potenciem el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògic i matemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta. Comença la partida! (1r, 2n, 3r, 4t i 5è de Primària)

Teatre en blanc

En aquesta aula creativa inventem personatges, situacions i històries i fem d’actors i actrius. De fet, ideem reptes perquè els nens i nenes els superin. El teatre ajuda a desenvolupar la comunicació oral i l’expressió corporal, i a valorar i reforçar el treball en equip. És una eina educativa que afavoreix i potencia la seva imaginació i creativitat. (1r, 3r i 5è de Primària)

Ara contes

Els contes són tresors plens de màgia i l’eix d’aquesta aula creativa. Mitjançant històries desenvolupem habilitats com aprendre a escoltar, millorem la comunicació oral i potenciem la creativitat. A més a més, ens ho passem bé somiant i viatjant al món de la fantasia i la imaginació. En aquesta aula creativa els mateixos nens i nenes s’inventen contes després d’haver-ne escoltat i explicat. (2n de Primària)

Art attack

Els infants en aquesta aula creativa tenen el repte de dissenyar i fer manualitats. Hi treballem la destresa manual amb l’ús de diversos materials i tècniques, al mateix temps que estimulem la imaginació i la creativitat. Som-hi, que ha arribat el moment de crear! (2n de Primària)

Pensar és la clau

Què obren les claus? Portes, capses... I en aquesta aula creativa obren el pensament al procés crític i creatiu. A partir de reptes donats en missatges en clau, desenvolupem les destreses del pensament i creem connexions entre realitat i imaginació. (2n de Primària)

Editorial EMDN

L'autor ha escrit un bon conte! I l’hi envia a l'editor. L’hi agradarà? A partir d’aquesta pregunta l'aventura del llibre comença i promet ser entretinguda. Els nens i nenes investiguen com es fa un llibre i, de mica en mica, van descobrint-ho i endinsant-se en el món fascinant d'una editorial! (3r de Primària)

Crea la teva empresa

Els infants ideen un producte final: la seva pròpia empresa. Observen l’entorn, planifiquen accions, treballen en equip, prenen iniciatives, desenvolupen la creativitat i l’autoestima, i, finalment, demostren les seves habilitats de comunicació i responsabilitat. La finalitat d’aquesta aula creativa és formar nens i nenes decidits, organitzats i emprenedors, les principals qualitats per arribar a ser bons empresaris i persones emprenedores. (3r i 6è de Primària)

CuinEMDN

Els nens i les nenes s’acosten al món de la cuina i es converteixen en petits xefs. Eduquem el paladar, creem curiositat, desenvolupem l’autonomia a la cuina i aprenem a veure els aliments des d'una perspectiva diferent: tocant-los, cuinant-los, tastant-los... Per llepar-se’n els dits! (4t de Primària)

Inventem tot jugant

El disseny d’un joc és una activitat multidisciplinària i complexa que necessita d’un equip que aporti totes les seves capacitats per a obtenir un bon resultat. El seu procés creatiu és una eina d’aprenentatge i un instrument de relació social en què la comunicació, la col·laboració i la cooperació entre els participants esdevenen fonamentals. Aquesta aula creativa té un repte clar: els nens i nenes han d’inventar-se un joc. Per a desenvolupar-lo es qüestionen, entre altres aspectes, la dinàmica i les normes i el fan a la mida de les seves característiques i interessos. (4t de Primària)

De passeig per Barcelona!

Barcelona és una ciutat plena de pinzellades d’art on s’organitzen constantment exposicions d’allò més interessants. Els nens i nenes hi fan un recorregut i coneixen el que s’hi cou. A més, fan d’aprenents de guies turístics i com a producte final confeccionen una guia turística sobre Barcelona. (4t de Primària)

L'exposició de la meva vida!

Per començar l’aula l’alumnat es planteja les preguntes següents: sabeu qui són els comissaris d’una exposició? Voleu convertir-vos en un d’ells? El propòsit és organitzar l’exposició de la nostra vida. Abans, però, cal conèixer alguns dels artistes més rellevants de tots els temps. (5è de Primària)

Taller de les idees

Us heu parat a pensar quina és la millor manera de poder agafar aquell llibre que tant ens agrada, però que es troba a dalt de tot del prestatge? Preguntes com aquesta en les fem habitualment. I si bé és cert que tothom té bones idees, també ho és que cal entrenar-les. En aquest taller portem a terme en equip un procés d’investigació i creació que fa que trobem la resposta a una pregunta, a la resolució d’un problema o a la creació d’un producte. (5è de Primària)

Càtering EMDN

Benvinguts a la nostra empresa de càtering! Preparem menús per a tots els paladars i per a tots els gustos. Ens arriben propostes per a menús vegetarians, per a diferents al·lèrgies, per a petits i grans grups, àpats dolços i salats... Organitzem i seguim tots els passos fins a elaborar i presentar el producte final. (6è de Primària)

Creativation Challenge

Creativation Challenge es basa en el mètode de la Creativació (investigar, imaginar, seleccionar, provar, compartir, comunicar). La metodologia aporta dos conceptes molt enriquidors: la creativitat i la innovació, eixos vertebradors del nostre projecte educatiu. En aquesta aula creativa s’ensenya els nens i nenes a proposar solucions innovadores a problemàtiques actuals del seu entorn mitjançant processos creatius. Al final, proposem l’alumnat participar en el concurs Kids Change the world. (6è de Primària)

Enfila l'agulla!

Enfila el dia i fes que sigui únic: amb aquest repte introduïm els alumnes en el món de la creativitat, enfilant l’agulla i amb el handmade. Partim dels seus interessos, amb una idea inicial, amb la finalitat d’obtenir un producte: aprendre a tallar, cosir a mà, mesurar... Utilitzen diferents materials i tècniques que els porten a obtenir un bon resultat. (6è de Primària)

Recerkids

La ciència és un repte, un desafiament. Amb aquesta aula creativa l’alumnat experimenta què vol dir fer ciència, com és el procés d'investigació i quin és el dia a dia d'un professional d’aquest àmbit. A banda de familiaritzar-se amb el mètode científic a partir de projectes interdisciplinaris, es potencia una actitud d'observació i anàlisi, es desperta la curiositat i es promou la creativitat i la innovació. Per concloure es participa en un concurs de recerca organitzat per la Generalitat de Catalunya. (6è de Primària)

Aules creatives ESO

Aulas felices

¿Por qué la gente no puede ser feliz? El objetivo de esta aula es presentar al resto de compañeros y compañeras, como proyecto final, una sesión para ayudarlos a desplegar al máximo sus aspectos positivos, sus fortalezas personales, su bienestar presente y futuro. Gracias a ello, desarrollarán habilidades como la creatividad, la crítica, la meditación, la asertividad, la perseverancia, la integridad, etc.
(1r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Fem el turista!

En una ciutat abocada al turisme, una opció de futur pot estar vinculada amb aquest món. A més, conèixer i reconèixer la nostra ciutat també pot ser una manera de gaudir i apreciar el que tenim més proper. L’objectiu d’aquesta aula és crear una empresa, en què s’estableixen estructures basades en la bona organització i el treball en equip. Hi potenciem tasques de màrqueting i venda de rutes turístiques i culturals.
(1r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Juguem a pensar

L’alumnat treballa la metodologia del càlcul mental i la lògica aplicada al joc amb un gran projecte com a objectiu: l’elaboració del seu propi joc de taula començant des de zero, és a dir, elaborant les normes, el tauler, les fitxes, etc., i tot allò indispensable perquè qualsevol altra persona pugui gaudir jugant amb la seva creació.
(1r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Quin temps ens farà?

La meteorologia està present en el nostre dia a dia. Cada matí, abans de sortir de casa, mirem el cel o escoltem les notícies per saber si cal agafar el paraigua o si ens hem de posar roba d’abric. Es proposa a l’alumnat endinsar-se en aquest món a partir de l’anàlisi de dades, la interpretació de mapes i el tractament de la informació. La comunicació oral hi té un pes important, per això l’alumnat exposa les prediccions meteorològiques com a resultat final de l’aula creativa.
(1r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Vols llegir amb nosaltres?

Incentivar la lectura entre l’alumnat és imprescindible. I aquest precisament és el plantejament inicial de l’aula creativa. L’alumnat de 1r d’ESO apadrina un lector o lectora de 1r de primària i un altre de 2n de primària. Aquest projecte ajuda els nois i noies en el procés d’aprenentatge de la lectura i els fomenta el plaer de llegir. Els vincles que s’estableixen entre els nens i les nenes els ajuden en la seva educació emocional.
(1r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Música i emocions

Alegria? Sorpresa? Confiança? Por? Tristesa? La música sempre ha estat i seguirà estant vinculada a aquestes i altres emocions. La música com a element expressiu, comunicatiu i amb afany de compartir moments emocionalment diversos. És per això que amb aquesta aula creativa es vol escoltar, cantar, interpretar, comentar i crear músiques que plasmin diverses emocions.
(1r d'ESO: 1r i 3r trimestre)

TGI

Què vol dir TGI? Significa Treball Globalitzat Interdisciplinari, del qual formen part les matèries de Biologia, Llengua Catalana i Música. Amb el TGI s’hi planteja potenciar els coneixements i habilitats de l’alumnat per a desenvolupar-ne la iniciativa, la creativitat i l’autonomia, i poder així treballar en equip i assolir una sèrie de reptes plantejats prèviament per ells mateixos a partir d’un tema concret. Aquest projecte es portarà a terme en tres hores setmanals durant un trimestre, una hora per a cada una de les matèries.
(1r d'ESO: 2n trimestre)

Agència de viatges EMDN

El projecte d’aquesta aula creativa és crear un equip de treball per assolir un objectiu i experimentar en diversos sectors per tal d’obtenir un producte final: una empresa de viatges. Aquest objectiu principal permet a l’alumnat gaudir de l’aspecte més lúdic i cultural que li poden oferir el plantejament i l’organització de futurs viatges personals.
(2n d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Escriure és divertit

Escriure fa desenvolupar la creativitat, la capacitat d’expressar idees. L’objectiu d’aquesta aula creativa és que els nois i les noies esdevinguin escriptors i escriptores. I si escrivim un llibre? Aquesta pregunta sorgeix de la necessitat de fomentar el gust per la lectura, enganxar-los en l’apassionant món de la literatura. A partir d’activitats diferents com ara escriure amb música, inspirar-se a partir d’un quadre, o utilitzant diversos recursos digitals, l’alumnat arribar a tenir a les mans un llibre propi i únic. Fins i tot, podrà confeccionar un bibliotràiler, per donar a conèixer la seva obra.
(2n d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Tens ull fotogràfic?                

Cada dia es poden compartir milers de fotografies arreu del món i no necessàriament cal ser un fotògraf professional. Un bon exemple són les xarxes socials, com ara Instagram o Facebook, en què podem mostrar fotografies del nostre dia a dia. En aquesta aula creativa, es potencia la creativitat, l’estètica, el coneixement de la terminologia emprada en el món digital i la familiarització dels diferents elements de les càmeres compactes i digitals. L’objectiu: treure el màxim profit de les càmeres digitals que utilitzem.
(2n d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

¿Rodamos un corto?

El alumnado aprende en esta aula los principales conceptos del lenguaje audiovisual a través del análisis, la crítica y la propia experimentación. Puede investigar por sí mismo, desarrolla sus capacidades creativas y de cooperación en cada proyecto, y aprende a compartir sus experiencias.
(2n d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

T'apuntes a la revolució verda?

Tenir un hort i mantenir-lo és alhora una satisfacció i un esforç. El repte d’aquesta aula creativa és doble: muntar un hort escolar ecològic i crear una empresa. Per una banda, l’alumnat utilitza un laboratori natural i viu per aconseguir aproximar-se a la natura tot treballant el compromís amb l’alimentació saludable i els valors d’esforç i treball en equip. Per l’altra, idea i desenvolupa, a través del màrqueting, un pla estratègic per donar a conèixer el seu negoci.
(2n d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Watch it, love it!

Watch it, love it! és un taller de cinema en anglès que proposa el visionat de pel·lícules en versió original per tal d’apropar l’alumnat a aquesta llengua fora de l'àmbit purament lingüístic. Es veuen tres pel·lícules, una per trimestre, i posteriorment es fa un treball amb un dossier en què es plantegen diverses activitats relacionades amb els films. Gaudir del cinema en llengua original és un repte que cal convertir en una pràctica habitual.
(3r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Economitza't

Mitjançant reptes i casos pràctics, en aquesta aula creativa l’alumnat s’endinsarà en el món de l’economia quotidiana: entendrà com funciona una factura de llum, aigua, gas, etc., com es calcula una hipoteca, què és una persona autònoma, què és l’IVA, què és una nòmina i com cal calcular-la... Veurà l’economia del dia a dia i d’una manera propera per entendre conceptes que de vegades poden esdevenir difícils de comprendre.
(3r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

¿Hacemos tele?

El alumnado aprende los principales conceptos de los géneros televisivos a través de la propia experimentación. El resultado final consiste en la imitación o la parodia de un programa de televisión. En cada proyecto, investigan por sí mismos, desarrollan sus capacidades creativas y de cooperación, y aprenden a compartir sus experiencias.
(3r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Què diuen els diaris?

A aquesta pregunta se’n succeeixen d'altres que al llarg del curs l'alumnat haurà d'anar responent per mitjà de diversos tallers: quins diaris en paper i digitals hi ha en català i en castellà, quines seccions i tipologia d'articles presenten i com són, com plantegen les notícies, què és i com funciona un gabinet de premsa. El projecte principal és l'elaboració de dues revistes de les novetats que tenen lloc a l'escola, però es fan altres activitats com la comparació i el seguiment de notícies, la publicació als diaris de cartes al director o l'anàlisi de diaris digitals.
(3r d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Percucos

Quin és l’instrument més antic? El fantàstic cos que tenim! La nostra corporalitat és un dels elements importants que tenim per a la comunicació amb els altres. Amb aquesta aula creativa, l’alumnat s’endinsa, experimenta, improvisa, crea i viu la música a partir del seu propi cos com a instrument de percussió. Dits, mans, peus, cames i veu sonant individualment i en equip. Tot el cos per gaudir de la música.
(4t d'ESO: 1r i 2n trimestre)

Disgraf EMDN: Espai de disseny i comunicació

A través d’una empresa de comunicació cultural, es crea per mitjà de xarxes socials una agenda cultural, en què l’alumnat informa dels esdeveniments més interessants per als moments d‘oci. Els equips de treball es reparteixen les tasques de comunicació i disseny, i es dediquen a la creació d'audiovisuals relacionats amb la publicitat i les representacions artístiques escenificades.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Experimentem la ciència?

Amb aquesta aula creativa descobrim que la cuina és també un laboratori. Amb substàncies de la vida quotidiana, fem experiments casolans per entendre conceptes de la biologia i les ciències naturals en general. És una aula molt transversal que permet la interacció entre alumnat de diferents cursos i edats, atès que una de les tasques és fer de divulgador científic. Una vegada al trimestre, l’alumnat presenta els experiments que ha preparat als nens i nenes d’infantil i primària per oferir-los un apropament més lúdic i dinàmic a les ciències.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Ments & design

MENTS & DESIGN és el nom d’una empresa de l’àmbit de la comunicació i de la creativitat que l’alumnat ha creat: tots els seus integrants són part de l’equip de dissenyadors de l’empresa i han de resoldre amb creativitat els diferents encàrrecs que reben de clients ficticis. L’alumnat s’endinsa en el món de la gràfica publicitària, comunicació audiovisual i disseny d’espais, i treballa, a més del disseny, aspectes de la comunicació oral per tal de presentar els projectes als clients.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Pregunta't!

En aquesta aula creativa es plantegen inicialment problemes sobre temes d’actualitat, dels quals l’alumnat ha d’informar-se per, posteriorment, debatre de manera conjunta, tot potenciant l’intercanvi d’idees. És el que es coneix com a seminari socràtic. El projecte s’ha dissenyat, a més, de manera interdisciplinària entre l’àmbit científic i el lingüístic, perquè es pretén reforçar la idea que els coneixements científics no estan deslligats dels lingüístics.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Projectem-nos

Aquesta aula creativa té com a objectiu treballar aspectes interdisciplinaris des de totes les vessants, tot relacionant aspectes com l’economia, la societat, la història o l’actualitat. Per fer-ho possible, l’alumnat treballa a classe un tema prèviament seleccionat i realitza un treball de camp a la institució, entitat o ens públic per tal de corroborar el seu treball previ. Exemples de treballs i visites: la Borsa de Barcelona, el Parlament de Catalunya o el refugi antiaeri de la plaça del Diamant.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Què cuino avui?

Dissenyar dietes per a diferents situacions o problemes de la nostra vida actual, com les que presenten persones amb intolerància a la lactosa, celíaques, amb carències d’algun mineral, etc., és important avui en dia, en què els estudis de nutrició s’han desenvolupat tant. I és precisament això el que pretenem dels nostres alumnes, que dissenyin els menús i que els duguin a la pràctica, és a dir, cuinin tot allò que han planejat. Per acabar, fan el producte final: un receptari. De ben segur que d’aquesta aula sortirà alguna vocació reforçada i, fins i tot, algun cuiner de renom en un futur.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Ràdio EMDN

Ràdio EMDN és l’emissora de l’escola i els alumnes tenen el repte d’emetre-hi programes diversos que puguin ser interessants tant per a ells mateixos com per a tota la comunitat educativa. Així doncs, organitzar i gestionar la ràdio són els objectius bàsics d’aquesta aula creativa. Es tracta d’una aula vivencial en què l’alumnat elabora programes en funció dels seus gustos i els emet per mitjà de podcasts: radionovel·les, sessions de música, debats... Fem els guions, enregistrem els programes i els editem. I, per sobre de tot, ens organitzem, cooperem i ens distribuïm les tasques.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Reinventem la mitologia?

L'alumnat decideix un aspecte de la mitologia que vol reinterpretar. El projecte anual consisteix en l’elaboració d’un curt, una obra de teatre, etc., des de l’elaboració del text fins a la seva realització. Cadascú esdevé una peça indispensable dins del projecte en funció de les seves aptituds i interessos personals. Aprèn a organitzar-se la feina, a buscar recursos, a temporitzar les tasques, etc.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

Enigmes

Amb aquesta aula creativa pretenem estimular en l’alumnat totes les habilitats relacionades amb el raonament en general i, en particular, amb el pensament lateral. Es durà a terme a través d’un seguit de propostes variades, que van des de problemes matemàtics o enigmes fins a jocs i reptes lògics, que l’alumnat podrà anar resolent tant de manera individual com grupal. Aquesta metodologia té com a objectiu no només el desenvolupament de moltes habilitats de tipus matemàtic, sinó també de totes les competències lingüístiques i socials implicades en la cooperació per resoldre problemes.
(4t d'ESO: 1r, 2n i 3r trimestre)

T'agrada com sona?

A partir de l’experimentació amb diversos sons produïts amb objectes, instruments, el cos, un mòbil o un ordinador es pretén viure i crear peces musicals per a després poder-les enregistrar, editar i presentar el producte final al públic. Es treballa individualment i en equip.
(4t d'ESO: 3r trimestre)

Aules creatives Batxillerat

Artform

L’art contemporani i les pràctiques artístiques són el punt de partida d’ArtForm. Els utilitzarem com agents vehiculars amb la finalitat de tractar diferents temàtiques del nostre entorn tot descobrint aquelles pedagogies ocultes que conté l’art contemporani. L’objectiu principal és que l’alumnat esdevingui agent generador d’art i que culmini el procés amb diversos projectes artístics.
(1r de Batxillerat)

Typisch Deutsch

Es parteix de la vida laboral i personal d’un enginyer espanyol en una empresa alemanya. L’alumnat va trobant totes les situacions habituals de qui marxa a Alemanya a començar una nova vida: l’entrevista de feina, el tema de la puntualitat, el menjar, l’allotjament, la vida social... Són reptes necessaris per canviar de vida i de feina. A partir de cada episodi es treballa en profunditat el vocabulari del dia a dia en les diferents situacions, i també es revisen i s’amplien els conceptes gramaticals. L’aprenentatge de l’alemany es tracta en aquesta aula des d’un punt de vista laboral i molt vivencial.
(1r de Batxillerat)

MOOC

L’expressió MOOC (massive online open courses) fa referència als cursos a distància que moltes universitats i entitats ofereixen a través d’internet. Els MOOC permeten l’accés a una formació universitària presentada de manera accessible per a qualsevol persona. A la nostra escola l’alumnat pot escollir entre un amplíssim repertori de cursos especialitzats sobre una gran diversitat de temes, que els permetran aprendre de manera autònoma. Els MOOC, que estan disponibles en anglès i/o castellà, permeten, per exemple, introduir-se en el món de la guitarra, estudiar un gran repertori de llengües, analitzar la divisió dels decimals o fer un taller de disseny aeronàutic.
(1r de Batxillerat)

Notícies: Què està passant?

Al llarg del nostre dia rebem una gran quantitat d’informació del nostre entorn. Tanmateix, rebre informació no és el mateix que estar informat. Cal saber llegir, valorant críticament les notícies i entenent els fets aïllats en contextos més amplis. En aquesta aula creativa l’alumnat analitza la premsa, es fa preguntes sobre les notícies i va més enllà dels titulars per respondre, a propòsit de cada tema d’interès per a la classe, què està passant.
(1r de Batxillerat)