Les iniciatives i projectes que pensem, elaborem i apliquem a les diferents etapes de l’escola neixen amb la voluntat de marcar la diferència i de preparar l’alumnat per a la vida activa i social. Creem una educació infantil plena d’il·lusió.
A l'Educació Infantil la dimensió temporal educativa ha de ser diferent de la de les altres etapes. El nostre horari en aquesta etapa és semblant a un cercle, que no és una figura tancada ni lineal, sinó oberta, perquè proposem unes activitats i uns continguts dinàmics, flexibles i adaptables, no estàtics. La nostra seqüenciació de l'horari comença i acaba de la mateixa manera, com si fos un cercle, i estableix unes rutines motivadores i relaxants. Aquest plantejament harmònic afavoreix que l'infant interioritzi marcs de referència temporals, li aporta una seguretat, li permet establir uns vincles afectius i potencia les emocions positives.
Des de l'escola apostem per un aprenentatge creatiu i vivencial que complementi el contingut curricular propi de cada etapa.
Les aules vives a educació infantil són un espai d'experimentació per a l'infant en què es desenvolupa un aprenentatge dinàmic i actiu que complementa la formació pròpia de l'etapa educativa. A partir de la vivència, es desenvolupen habilitats vinculades a les activitats més quotidianes i s’estimula el treball autònom i creatiu.
Amb la comunicació verbal es poden transmetre coneixements, emocions, experiències, etc. A l’etapa d’infantil és essencial per a estimular la llengua oral i per a la formació de vincles en els nens i nenes. D’aquesta manera a l’aula:
Estudiar anglès sense arribar a parlar-lo ni entendre’l amb un cert nivell? A l’Escola Mare de Déu de Núria volem evitar que el nostre alumnat tan sols en sàpiga la gramàtica. El projecte Thinkin’ neix de la necessitat de proveir el nostre alumnat de les millors eines per al seu futur. La nostra fita és que els infants i joves es familiaritzin amb la llengua anglesa, en gaudeixin de l’aprenentatge i vegin que és habitual en l’entorn social.
Els objectius que s’estableixen en aquesta etapa són els següents:
El pati és un espai ideal per a l’estimulació de la capacitat de jugar i per al desenvolupament dels infants.
És en aquesta estona quan els nens i nenes poden desenvolupar habilitats importants com aprendre de forma autònoma a organitzar-se, relacionar-se amb els companys i companyes, treballar en equip, prendre decisions, resoldre conflictes...
És per tot això que hem pensat que en l’espai d’esbarjo de l’escola els nens i nenes han de tenir llibertat d’acció perquè sigui un espai més divers, integrador, on es fomenti la coeducació i en què no només es jugui a pilota: ha de ser un gran moment per a tots els infants. Volem que tothom hi pugui jugar segons els seus gustos i interessos personals.
Al pati del parvulari, a l’etapa d’infantil, a partir dels dos temps d’esbarjo dels quals disposen els nens i nenes (un al matí i un altre a la tarda), hem ideat un espai d’esbarjo integrador, diferenciat i divers. Al matí, els tres cursos (P3, P4 i P5) comparteixen pati i, per mitjà del joc lliure, es promou la relació entre infants de d’edats diferents. A l’esbarjo de la tarda, els nens i nenes de P3 surten al pati sols una estona i després el comparteixen amb P4 i P5. Cada dia s’hi proposa jocs diferents:
Les emocions juguen un paper molt important en el desenvolupament dels infants i constitueixen la base del seu creixement, ja que es mouen per sentiments i emocions. És per això que és molt important treballar-la des de les etapes més inicials, un moment en ple creixement de les capacitats dels infants.
L’educació emocional afavoreix el seu creixement personal i els ajuda a ser més pacients, empàtics i participatius dintre i fora de l’aula, i, per descomptat, a entendre i expressar les seves emocions.
Per això posem en pràctica el projecte FILOSOFIA 3/18, un currículum complet i sistemàtic que permet filosofar dels 3 als 18 anys. Així, s’obre un espai per a la reflexió, el sentit crític i la capacitat d’aplicar la raó, que acompanyen a tot l’alumnat des del principi. Els més petits treballen fonamentalment a partir de jocs i contes, i a totes les etapes educatives el projecte es desenvolupa per mitjà de lectures i diàlegs filosòfics.
En una societat canviant, moderna, creativa, plena de noves expectatives i nous reptes de treball, l’Escola Mare de Déu de Núria ofereix mitjançant la robòtica la possibilitat que el seu alumnat de l’etapa d’infantil explori d’una manera divertida i atractiva les habilitats socials, de comunicació, de treball en equip i d’aprenentatges tècnics aplicats a la vida quotidiana.
El vessant científic també és molt important en l’aprenentatge dels infants i dels joves, atès que la ciència es troba en la superfície i en el fons de molts aspectes del nostre entorn. L’escola ofereix un projecte de pràctiques d’índole científica. L’objectiu? Apropar aquest àmbit a tot l’alumnat de l’escola.
Volem que els nostres alumnes esdevinguin uns veritables científics i per aquest motiu hem dissenyat un projecte que permet la interacció entre cursos. Els alumnes d’ESO que cursen la matèria de Biologia són els encarregats de preparar uns experiments per divulgar la ciència als alumnes d’Infantil i Primària. Un cop al trimestre, els presenten un experiment que afavoreix la participació dels infants. L’aprenentatge, d’aquesta manera, és doble: els alumnes més petits aprenen moltes coses participant activament de l’experiment i els més grans aprenen preparant-lo i mostrant-lo.
Un dels punts forts del projecte és que l’aprenentatge recau totalment en els alumnes mateixos. D’una banda, els alumnes d’ESO aprenen ciència fent ciència perquè es promou la capacitat de recerca d’informació, perquè després es posen en pràctica els coneixements científics provant i preparant els experiments, i, finalment, perquè es treballa la capacitat de divulgació i explicació dels resultats. De l’altra, els alumnes d’Infantil aprenen també ciència ―en aquest cas des d’un vessant pràctic i motivador― per mitjà del joc i la manipulació, fet que els estimula la curiositat i la capacitat d’exploració. Per tot això, amb aquest projecte ens separem de la concepció tradicional de l’ensenyament de les ciències i capgirem els rols a l’aula: l’alumnat és un actor del procés, mentre que el professorat és únicament un guia del seu aprenentatge.
L'art, les emocions i l'experimentació són una bona combinació. Amb el projecte "Som artistes" pretenem apropar el món de l'art als nens i nenes de l'escola. L'expressió artística és un mitjà a través del qual els infants poden comunicar-se d'una manera més espontània. A través del llenguatge visual i plàstic expressen les seves idees i emocions. D'aquesta manera:
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola
© 2020 Escola Mare de Déu de Núria · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · creaescola.com