En aquesta etapa estem atents als canvis que comporta l’adolescència i vetllem per el seu benestar emocional tan important i necessari pels aprenentatges. És per això que el nostre ensenyament té com a objectiu la motivació de l’alumnat de manera que els nois i noies estiguin preparats per als estudis posteriors i el món professional i laboral. El nostre alumnat sap relacionar-se amb altres persones i conviure-hi, però també té iniciativa i és autònom amb la seva feina.
Tenim clar que el model educatiu s’ha d’adaptar als nous temps. El nostre tarannà i la nostra manera de treballar ens diferencien d’altres plantejaments pedagògics. Així doncs, el nostre projecte es concreta en:
Estudiar anglès sense arribar a parlar-lo ni entendre’l amb un cert nivell? A l’Escola Mare de Déu de Núria volem evitar que el nostre alumnat tan sols en sàpiga la gramàtica.
El projecte Thinkin’ neix de la necessitat de proveir el nostre alumnat de les millors eines per al seu futur. La nostra fita és que els infants i joves coneguin la llengua anglesa, en gaudeixin de l’aprenentatge i vegin que és habitual en l’entorn social.
A més dels continguts de les assignatures, l’escola és responsable de fer arribar a tot l’alumnat una sèrie de conceptes i valors, com la justícia, la veritat, l’amistat o la llibertat, que són indispensables per a desenvolupar plenament la vida que vivim. Com que aquestes qüestions són tractades per la filosofia, volem que aquesta matèria arribi a tot l’alumnat, des dels més petits als més grans de l’escola. És necessari ensenyar als infants i joves a filosofar. D’aquesta manera, aprendran a pensar i podran construir un món millor, ser ciutadans actius, compromesos i amb esperit crític, una qüestió molt necessària en la nostra societat.
Per això posem en pràctica el projecte FILOSOFIA 3/18, un currículum complet i sistemàtic que permet filosofar dels 3 als 18 anys. Així, s’obre un espai per a la reflexió, el sentit crític i la capacitat d’aplicar la raó, tot respectant la diversitat d’idees i d’opinions que acompanyen a tot l’alumnat des del principi. Els més petits treballen fonamentalment a partir de jocs i contes, i a totes les etapes educatives el projecte es desenvolupa per mitjà de lectures i diàlegs filosòfics.
La Universitat de Birmingham té un centre d’investigació, The Jubilee Centre for Character and Virtues, dedicat a la recerca sobre el caràcter, les virtuts i els valors implicats en una vida humana completa i feliç. Aquest centre duu a terme el projecte The Knightly Virtues (les virtuts cavalleresques), que nosaltres apliquem a ESO i complementa el projecte de filosofia. Es parteix d’un conjunt de fragments extrets de la història de la literatura a través dels quals l’alumnat aprèn i interioritza les diverses virtuts necessàries per tal de desenvolupar al màxim les seves capacitats en una vida plena: amor, autodisciplina, honestedat, justícia, valentia, etc.
L’alemany també té una gran presència a la nostra escola. Ho tenim clar: el fet de conèixer llengües estrangeres ens obre moltes possibilitats de futur. L’alemany és, després de l’anglès, la llengua més utilitzada a la xarxa i al món científic. De cicle superior de Primària a 3r d’ESO, els nostres alumnes estudien alemany. Més enllà de 3r d’ESO, aquells estudiants que ho desitgin poden continuar amb l’estudi d’aquest idioma.
Proporcionar a l’alumnat unes bases perquè es puguin expressar en aquesta llengua en diferents situacions de la vida quotidiana i que adquireixi els nivells A1 i A2 del Marc Comú Europeu de Referència.
A l’Escola Mare de Déu de Núria ja fa temps que vam decidir que els nois i noies de l’escola havien d’aprendre a emprendre. Per això ens preocupem que l’alumnat aprengui a tenir iniciativa. L’ajudem a desenvolupar-se professionalment en un mercat laboral cada dia més competitiu, molt diferent de fa uns anys. Avui dia, cal ser creatiu i emprenedor per tenir un bon recorregut professional.
Tallers d’emprenedoria a ESO:
En el nostre projecte educatiu, un dels eixos transversals més importants és la comunicació oral. Des de l’Educació Infantil fins al Batxillerat potenciem l’oratòria com a habilitat i recurs dins del desenvolupament personal dels nostres alumnes.
La societat actual exigeix un alt domini de la comunicació tant oral com escrita. Les persones que no s’expressen d’una manera coherent i correcta redueixen considerablement les seves possibilitats professionals i les seves relacions socials. A més, la capacitat d’entendre i transmetre millora el procés d’aprenentatge en qualsevol àmbit.
A l’Escola Mare de Déu de Núria, apostem per l’ús sistemàtic de la llengua oral, per tal que els nois i noies siguin capaços de defensar-se tant en la seva vida quotidiana com en la seva vida professional. És per això que potenciem l’expressió oral en cadascuna de les matèries curriculars. Els debats, les exposicions, les lectures dramatitzades, la lectura de poemes, les improvisacions teatrals, la recreació de situacions quotidianes, etc., formen part de les activitats per treballar la comunicació oral.
Una menció especial mereixen els debats, una activitat que ens permet aglutinar els objectius pràctics i estratègies de tot aquest treball. Els quatre cursos de l’ESO interactuen entre ells per mitjà de debats, i a través de qüestions d'interès actual i motivadores aprenen a:
Amb l’objectiu de potenciar el multilingüisme i preparar l’alumnat per al món del segle XXI, hem signat un conveni amb Academica Corporation una institució escolar i educativa nord-americana-, per mitjà del qual l’alumnat que ho vulgui pugui obtenir una doble titulació de batxillerat espanyol i nord-americà.
Amb aquest programa es prepara l’alumnat per adquirir els millors nivells de competència d’acord amb tres objectius:
L’Escola ha obtingut el distintiu de Col·legi American Dream, promogut per Academica International Studies i W2A Management, pel qual l’alumnat de 4t d’ESO i 1r de batxillerat pot aspirar a formar part del programa American Dream: viu el somni americà.
Es tracta d’un programa que té com a objectiu identificar el talent acadèmic i esportiu des de la perspectiva dels requisits valorats en el model universitari americà, i en el qual l’alumnat que supera unes proves i és seleccionat entre els 6 millors té dret a la gestió gratuïta del procés de matriculació per accedir a una universitat als EUA i a optar a beques acadèmiques i esportives.
A l’Escola Mare de Déu de Núria entenem que l’ESO i el Batxillerat són dues etapes que es complementen. Això és, enfoquem 1r i 2n de Batxillerat com una continuïtat, sobretot, de 4t d’ESO. Per aquest motiu, hem confeccionat un projecte pedagògic que engloba aquests tres cursos. Preparem d’una manera integral i planificada el nostre alumnat abans del pas definitiu als estudis de grau superior o als estudis universitaris.
Avui dia, l’opció del Batxillerat és gairebé obligada tenint en compte les eines, els recursos i els coneixements que hi adquireixen, com estan enfocats els estudis posteriors i la situació actual del mercat laboral. A causa de la manera com la nostra escola té planificada aquesta etapa educativa, l’alumnat en surt amb uns continguts i unes habilitats que tant li serveixen per encarar amb garanties d’èxit els estudis de grau superior com els estudis universitaris.
Una part important del treball de la tutoria de 4t d’ESO es dedica a identificar els interessos acadèmics i personals de cada alumne. Els acompanyem en el procés de tria dels estudis del Batxillerat. Planifiquem sessions de tutoria per guiar-los i aconsellar-los, i realitzem un test d’aptituds i actituds professionals que dirigeix el departament Piscopedagògic.
Planifiquem estratègies personalitzades perquè els nous alumnes que s’incorporen a l’escola al Batxillerat s’adaptin al més aviat possible al nostre projecte i al nou entorn escolar. El treball conjunt del professorat, la tutoria i el departament psicopedagògic, d’una banda, i la comunicació directa i freqüent amb les famílies, de l’altra, n’afavoreixen l’adaptació.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola
Som una escola que somnia i es projecta cap al futur, però que alhora viu el present. Oferim atenció personalitzada i ens adaptem al ritme d’aprenentatge de cadascú.
© 2020 Escola Mare de Déu de Núria · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · creaescola.com