Oferim una educació personalitzada que posa la tecnologia al servei de fer créixer el pensament crític i creatiu de cada alumne i cada alumna. El nostre projecte educatiu i pedagògic es basa en la personalització, el pensament, la tecnologia i la sostenibilitat.
El projecte educatiu SUMEM té com a objectiu complementar la formació de l’alumnat amb programes, actuacions, accions i activitats que no contemplen el currículum. Inclou projectes que versen al voltant d’una educació integral i que busquen que l’alumnat trobi el significat de la seva vida a través de nexes amb la comunitat i el món natural. Són projectes que tenen l’objectiu de buscar i despertar una passió per la vida i l’aprenentatge, i d’obrir a l’alumnat portes perquè s’integri al seu entorn.
L’escola pretén ser ben diferent i dur a terme activitats atractives per l’alumnat. Volem que viqui experiències engrescadores gràcies a les activitats diverses i dinàmiques que organitzem cada curs.
Crear espais perquè les famílies també siguin protagonistes de les aules és molt important per a l’educació de l’alumnat. Per això l’objectiu del projecte és que les famílies participin en el dia a dia de l’escola i que alhora els infants i els joves puguin conèixer i compartir experiències enriquidores. L’escola obre les portes perquè els pares, mares, avis, àvies i altres familiars participin en els projectes següents:
Per fomentar la interacció de l’alumnat i desenvolupar activitats i projectes entre alumnes de cursos diferents. Hi ha preparat un Teixit d’aules entre cursos propers (I3 i I4, i5 i 1r de primària, 2n i 3r de primària, 4t i 5è de primària, 6è de primària i 1r d’ESO) i un altre entre grups d’etapes diferents. Fomentar l’aprenentatge mutu per compartir experiències, coneixements i perspectives.
Objectius:
Alguns dels projectes:
La nostra escola forma part de la xarxa Escoles + Sostenibles, de l’Ajuntament de Barcelona, en el Marc del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb l’objectiu de sensibilitzar ecològicament la comunitat educativa. L’EMDN aposta per contribuir a la sostenibilitat des de l’educació, ser un agent de canvi per a la ciutat i participar en la resolució de problemes.
Entenem la nostra escola com un sistema que ha d’obrir-se a la realitat que l’envolta. Estem sempre a punt per col·laborar en projectes socials i solidaris, com per exemple el Banc dels aliments, la Marató de TV3, la recollida de diners per a l’ACNUR per mitjà del Loco Festival o la campanya de donació de sang organitzada pel Banc de Sang. També col·laborem amb el barri i, per exemple, fem activitats amb les residències de gent gran: l’alumnat de primària i ESO s’intercanvia cartes molt emotives amb els avis i àvies, hi canta nadales, hi realitza tallers... La nostra comunitat educativa, doncs, no viu d’esquena a la societat ni aliena als problemes dels nostres temps. I és per aquest motiu que hem dissenyat el projecte SOM SOLIDARIS.
Objectius
L’objectiu principal del projecte és participar activament en la vida cívica i construir i practicar normes de convivència d’acord amb els valors democràtics. A més a més, es tenen en compte els següents objectius competencials:
Una manera lúdica i engrescadora de difondre la cultura és participar en concursos que permetin desenvolupar la creativitat i millorar les competències comunicatives. És per aquest motiu que l’alumnat de l’escola participa en concursos com els següents:
Participar és important, però també ho és divertir-se i aprendre molt.
Es tracta d’un projecte pedagògic transversal creat fa uns cursos amb la finalitat d’obrir l’escola al barri i de potenciar-ne la integració, tot presentant una sèrie d’activitats realitzades per alumnat i professorat de l’escola i adreçades a diferents llars d’infants i centres de gent gran:
Un enfocament educatiu diferent bé es mereix uns aprenentatges diferents.
A l'escola col·laborem amb diferents projectes culturals, solidaris, lúdics... organitzats per institucions, ja siguin del nostre país o d’altres països. L’objectiu és que els i les alumnes participin en activitats que els facin créixer com a persones i que els permetin generar una consciència ciutadana.
D’altra banda, també comptem amb la presència a l’escola de cònsols que venen a fer xerrades sobre com són els seus països. La finalitat és que l’alumnat tingui una mirada integradora, oberta i global del món.
L’escola disposa d’un gabinet psicopedagògic que té com a objectiu principal oferir una atenció específica a tot l’alumnat que ho necessiti, ja sigui per motius acadèmics, actitudinals o emocionals. Una atenció personalitzada de l’alumnat i les famílies necessita un equip que dugui a terme plans individualitzats i específics per a infants i joves dins del marc de l’escola inclusiva.
Equip multidisciplinari format per diversos professionals:
Cadascun d’aquests especialistes es coordina amb els docents de l’escola i és el referent d’una etapa i d’un alumnat determinat.
A l’escola organitzem cada curs un programa de reforç per a atendre la diversitat a l’aula, fonamentat en els eixos següents:
El nostre programa de reforç no discrimina els i les alumnes, sinó al contrari, perquè parteix de l’escola inclusiva i d’estratègies perquè cadascú pugui seguir el seu ritme d’aprenentatge.
La nostra pretén ser una escola comprensiva, integradora i inclusiva que aposta per oferir al nostre alumnat el màxim d’oportunitats possibles per poder progressar personalment i acadèmicament.
L’alumnat amb altes capacitats té un potencial intel·lectual i una capacitat d’aprenentatge molt superiors. Són persones que requereixen una sèrie de mesures educatives diferenciades per tal que el seu desenvolupament cognitiu sigui satisfactori.
Mesures educatives
A l’escola hem dissenyat un programa per a alumnat amb altes capacitats que inclou les mesures educatives següents:
Som entusiastes, flexibles, comunicatius, creatius i innovadors, respectem la diferència i donem confiança.
Així som a l’escola Mare de Déu de Núria.
Enric Roig del Amor (Director)
Ricard Casanovas Jové (Sotsdirector)
Montse Olaya Tubau (Secretària pedagògica)
Raquel Ferrer López
Sònia Ricart Valls
Gemma Vallvé Elias
Núria Boada Narbona
Laia Pérez Luque
Ester Berenguel Vallejos
Sandra Salmerón Gutiérrez
Montse Almarcha Torres
Núria Andrés Corretjé
Montse Olaya Tubau
Felisa Calle Fernández
Belén Clemente Saborit
Ricard Casanovas Jové
Jordi Bargalló Saumell, Irene Valiente Pérez, Leandro Nahmanovici Peses, Xènia Tur Abejaro, Júlia Casals Bergés, Carme Navarro Enrique, Alberto Messeguer Donlo, Victòria Rodríguez Mallada
Montse Olaya Tubau (pedagoga), Pau Novella Arenas (psicòleg), Núria Boada Narbona, Núria Andrés Corretjé
Isabel Mouriño Veiga, Yolanda Adrados Herrero, Mercè Flos Llambí, Carme Gil Paredes, Encarna Grande Vallejos
Belén Clemente Saborit, Ricard Casanovas Jové, Samuel Mateo Garrido (agència de comunicació Creaescola), Núria Junca Sánchez (agència de comunicació Creaescola)
Core Restauració (servei de cuina), ABAC (serveis de monitoratge i de neteja)
Els resultats de l’Escola Mare de Déu de Núria de 6è de primària i 4t d’ESO en les proves de competències bàsiques organitzades pel Departament d’Educació sempre estan, en totes les matèries, per sobre de la mitjana de les escoles de Catalunya. Les matèries en les quals s’examinen són les següents: català, castellà, anglès, matemàtiques i naturals.
Us detallem la mitjana dels resultats de totes les matèries dels tres darrers cursos del nostre centre, de totes les escoles de Catalunya i dels centres que tenen la mateixa tipologia (complexitat) que la nostra.
"Una escola és un somni d’il·lusions i projectes de futur. La nostra escola Mare de Déu de Núria és això, un somni fet realitat per un equip de professionals de l’ensenyament, enamorats de la seva feina, que aporten el millor d’ells"
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola
© 2020 Escola Mare de Déu de Núria · Avís legal · Política de privadesa · Política de cookies · creaescola.com